• Parking 1 dzień
    70
    4.9 49
  • Parking 2 dni
    70
    4.9 49
  • Parking 3 dni
    80
    4.9 49
  • Parking 4 dni
    80
    4.9 49
  • Parking 5 dni
    90
    4.9 49
  • Parking 6 dni
    90
    4.9 49
  • Parking 7 dni
    100
    4.9 49
  • Parking 8 dni
    100
    4.9 49
  • Parking 9 dni
    110
    4.9 49
  • Parking 10 dni
    110
    4.9 49
  • Parking 11 dni
    120
    4.9 49
  • Parking 12 dni
    120
    4.9 49
  • Parking 13 dni
    130
    4.9 49
  • Parking 14 dni
    130
    4.9 49

*Każdy kolejny dzień po 14 dniach + 10 zł
**Cena naliczana jest za każdy rozoczęty dzień.

Rezerwacja online

Wprowadź datę

Wprowadź godzinę

Wprowadź liczbę

Zły numer

Zła wartość

Wprowadź datę

Wprowadź godzinę

Zły adres e-mail

Wprowadź imię i nazwisko

Wprowadź numer tablicy

Nieprawidłowe dane

Przygotowanie portu w Modlinie na zimę

przygotowanie portu w modlinie na zime

Szerokość geograficzna, na której leży Polska, wymusza na portach lotniczych szczególną ostrożność i wprowadzenie odpowiednich procedur w zmiennym okresie jesienno-zimowym. Dzieje się tak dlatego, że warunki atmosferyczne, takie jak silne wiatry, marznące opady deszczu, czy bardzo ograniczające widoczność mgły, mogą wpłynąć negatywnie na funkcjonowanie portu. Nie tylko zagrażają licznymi opóźnieniami, ale również mogą zmniejszyć bezpieczeństwo podniebnych podróży.

Problemy z pasem startowym

W okresie zimowym największym problemem dla lotnisk jest zadbanie o odpowiednią szorstkość na pasie startowym, która jest niezbędna, aby samolot mógł bezpiecznie wylądować. W znacznym stopniu mogą zmniejszyć ją oblodzenia, szron, szadź, gołoledź oraz opady śniegu i deszczu. Badania szorstkości przeprowadzane są więc regularnie, a o ich wynikach informowani są piloci. To oni decydują, czy droga jest wystarczająco bezpieczna, aby na niej wylądować.

Jak radzą sobie lotniska z brakiem szorstkości na pasie? Przede wszystkim muszą reagować odpowiednio szybko, ponieważ wymaga to wcześniejszego pokrycia pasa odpowiednimi substancjami chemicznymi. Lotnisko w Modlinie korzysta wyłącznie z substancji, które posiadają atesty Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.

Zadymka śnieżna

Drugim dużym problemem, z którym muszą zmierzyć się pracownicy lotniska jest zadymka śnieżna. Jest to połączenie obfitych opadów śniegu i silnych wiatrów. Wymaga ona niemalże nieustannego oczyszczania pasa startowego. W tym celu została ustalona odpowiednia konfiguracja, w której pojazdy obsługi lotniskowej mają jeździć po pasie, aby proces oczyszczania przebiegał jak najsprawniej. Aby lotnisko działało odpowiednio, droga startowa oczyszczana jest w przerwach między operacjami lotniczymi oraz o świcie.

Co jest regularnie odlodzane i odśnieżane?

Na lotnisku odladzane są w szczególności: droga startowa, droga kołowania, płyta postojowa, wewnętrzne drogi samochodowe, dojazdowe oraz pozostałe płyty postojowe utwardzane. Oczywiście odladzane są także samoloty, a służą do tego specjalne wysięgniki.