Parking to pozornie sprawa prosta czyż nie? Tzn. płacisz, parkujesz i odbierasz pojazd po upływie wyznaczonego czasu, prawda? Otóż nic bardziej mylnego, ponieważ po stronie właściciela rodzi się w związku z powyższym wiele więcej obowiązków organizacyjnych, którym niejednokrotnie jeden człowiek nie jest w stanie sprostać. W tym miejscu pojawia się na szczęście zbawienna pomoc technologii w postaci parkingowej strony internetowej.
Cennik i formularz rezerwacyjnyStrona parkingu powinna zostać wyposażona w moduły, które pozwolą administratorowi na swobodne zarządzanie rezerwacjami i weryfikację płatności dokonywanych na miejscu przez Klientów. W tym celu powinni mieć oni do dyspozycji tabelę, przedstawiającą dokładny cennik usług z podziałem czasowym na kolejne doby włącznie z wszystkimi wymaganymi opłatami. Poniżej zaś lub na osobnej podstronie należy umieścić formularz z możliwością rezerwacji online, który powinien zawierać:
- datę i godzinę przyjazdu na parking,
- datę i godzinę odjazdu,
- ilość jednocześnie parkowanych pojazdów,
- numer telefonu kontaktowego Klienta,
- ilość osób z transferem na lotnisko,
- adres e-mail Klienta,
- imię i nazwisko Klienta,
- ewentualne życzenia specjalne.
Wszystkie te dane pomogą nie tylko w sprawnej komunikacji z Klientami, ale przede wszystkim w ewidencjonowaniu transakcji i dokumentacji potrzebnej do rozliczeń z konkretnymi organami administracyjnymi. Mogą się także okazać pomocne podczas dochodzenia ewentualnych roszczeń.
OpisAby nasz parking był rozpoznawalny w okolicy i kojarzył się osobom zainteresowanym pozytywnie, musimy przemawiać do nich językiem korzyści. Kluczową kwestią jest w tym przypadku przedstawienie atutów przemawiających za wybraniem właśnie nas. Mogą się do nich zaliczać:
- wygodna lokalizacja w niedalekiej odległości od lotniska lub innych centrów komunikacyjnych z prostym dojazdem,
- bezpłatny transfer na lotnisko, wliczony w cenę usługi parkingowej,
- łatwość odnalezienia (dzięki usytuowaniu w pobliżu głównych tras przejazdowych),
- bezpieczeństwo (dzięki zastosowaniu całodobowego monitoringu, współpracy z agencją ochrony, sprawnego oświetlenia nocnego, wysokiego ogrodzenia i czujników antywłamaniowych),
- ekologia (np. dzięki wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii w postaci paneli słonecznych i wiatraków),
- atrakcyjne (możliwie niskie) ceny postoju.
Na (najlepiej interaktywnej) mapie powinniśmy zaznaczyć nie tylko lokalizację naszej siedziby, ale przede wszystkim główne warianty dojazdowe z kilku kierunków dla turystów z odległych miast, którzy niekoniecznie muszą się orientować w trasach na naszym terenie. W ten sposób o wiele łatwiej będzie im korzystać z systemu nawigacji satelitarnej.
BlogBlog w zależności od zastosowania może być dla naszych Klientów zarówno cennym bankiem wiedzy na temat branży parkingowej, jak i tubą informacyjną, ogłaszającą promocje cenowe, godziny otwarcia i dni urlopowe wynikające z przerw świątecznych. Możemy go także wykorzystać, jako bazę promocyjną dla naszej oferty, dlatego warto go prowadzić i uzupełniać na bieżąco.
BudowaKwestia budowy opierać się powinna na minimalistycznej prostocie przy maksimum treści. Strona parkingowa nie wymaga ponadprogramowych ozdobników graficznych i rozbudowanych opisów. Nie potrzebujemy zaawansowanych narzędzi do administrowania taką witryną, mimo to jednak warto oprzeć ją na otwartym systemie CMS np. Joomla! Kolorystyka tymczasem powinna pozostać stonowana i spójna z projektem logotypu. Jeżeli sami nie czujemy się na siłach, by taką stronę zaprojektować, warto zwrócić się do profesjonalnej agencji, która zaproponuje nam rozwiązania optymalne dla naszego biznesu.